sunnuntai 28. lokakuuta 2012

28.10.2012

Ensilumen pitäisi sataa aina ennen liputuspäiviä, jotta myös kaltaiseni muistaisivat mitä Suomen valkoinen symboloi: lunta, talvea, valoa, vapautta. Lapsuuteni leikkipaikoilla ruohikko on vapauden värinen kun kuljen kylmän sunnuntaiaamun halki esittämään aikuista.

Olen ollut matematiikan ylioppilaskokeissa, mutta vaikeinta mitä olen nuemroiden kanssa koskaan tehnyt oli ensi kertaa äänestäminen. Huolellisesti, kuin juuri kirjoittamaan oppinut (sitähän minä olin!), piirsin numerot lumenvalkoiselle paperille.

Ja ulkona maailma oli hennosti valkea.

Palasin maan pinnalle lähikaupassa. Vartin yli kaksitoista, vartin yli avaamisaika, peliautomaateille on jono. Kassoillakin on jono, takanani kaksi miestä ostaa kaljaa. Minä ostan vapaudenvalkoista maitoa, eikä minulla ole enää niin kaunis olo kun palaan hohtavankylmään ulkoilmaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti