sunnuntai 8. tammikuuta 2012

Lisää esittelynpätkää

Osa 8 – Kouluaikani
Olen aina viihtynyt koulussa. Suurin osa ystäviäni ja tuttujani on aina ollut siellä, ja kyllä minä opetuksestakin pidän. Lukiosta olen pitänyt vielä peruskouluakin enemmän: valinnanvapaudesta, siitä että oppiikin jotain ja itse koulustani.

Osa 9 – Uskoni
Sanon usein uskovani vain fysiikkaan ja rakkauteen. Ja ehkä sattumaan. Mihinkään yliluonnolliseen en halua uskoa, mutta aina välillä käy kyllä mielessä, että jos sittenkin... Menetin noin vuosi sitten sokean uskoni matematiikkaan, kun kerran edes siitä ei voi varmasti tietää, miten mistään voisi?

Osa 10 – Rakastan
Rakastan elämää. En tietenkään joka hetki, mutta useimmiten. On suuri vääryys, ettei venäläistä laulua "Rakastan sinua, elämä" ole käännetty suomeksi tarkkaan: olen lukenut raakakäännöksen ja ne sanat ovat ihanat. Rakastan sitä, että tunnen ainakin jotain, hyviä tunteita mutta jonkin verran myös ikäviä.

Osa 11 – Sisarukseni
Siskoni on ihana ihminen. Ensimmäinen idolini ja ainakin tärkein. Huomaan pitäväni siskoni kaltaisista ihmisistä ja pyrkivän sellaiseen elämään kuin mitä isosiskoni elää.

Osa 12 – Käsilaukussani
Vaihtelen laukkua usein, eikä koulureppua lukuunottamatta niiden pohjalle päädy mitään mielnkiintoista. Repussani on noppia ja korttipelejä, origamikuutio, Tintin-penaali, harppi ja kaksi laskinta sekä tietenkin kasa kaikkea ennalta-aavistettavaa.

Osa 13 – Tällä viikolla
Olen istunut liikaa tietokoneella, kuten yleensäkin, mutta tehnyt muutakin. Olen viettänyt aikaa monen rakkaan ihmisen kanssa, tämä on ollut hyvä viikko.

Osa 14 – Mitä minulla oli päälläsi tänään? [kiinnostavaa]
Marimekkoa. Maailmassa on ehkä kaksi vaatebrändiä jota voisin käyttää, Marimekko on niistä toinen.

Osa 15 – Unelmani
"Elää hyvä elämä". En jaksa keksiä tarkempaa erittelyä, unelmani ovat enimmäkseen tavanomaisia ja kirjoitettuna kuulostavat siis kliseiltä.

Osa 16 – Eka suudelmani
Se oli ihan ookoo: en osaa sanoa mitään muuta. Se ei ollut kamalaa eikä ihanan romanttista, eikä ikävä kyllä kovin runollistakaan. Elokuinen ilta-aurinko ja rumia taloja taustana.

Osa 17 – Mieleisin muistoni
Tällä hetkellä se on ehdottomasti jokin hetki tältä syksyltä, mutten osaa sanoa mikä. Mieluisiin muistoihin liittyy mieluisia ihmisiä, ainakin minulle se on aina niin. Sellainen hetki kun kaikki tuntuu olevan hyvin eikä ole kiire.

Osa 18 – Mieleisin syntymäpäiväni
En yleensä tee syntymäpäivänäni mitään kovin erikoista. Viime vuonna oli oikeastaan aika mainio syntymäpäivä, olin ravintolassa, aloitin lukemaan hyvää romaania, nukuin yksin isossa talossa ja mietin asioita.

Osa 19 – Kaduttaa
Vihaan noloja tilanteita, vihaan hyvin paljon. Vaikka sellaisia, kun ihmiset ymmärtävät väärin tai nolaa itsensä käyttäytymällä typerästi. Niitä jää miettimään pahimmillaan vuosiksi: mitä olisi pitänyt tehdä toisin, miten olisin selviytynyt paremmin.

Osa 20 – Tässä kuussa [ei ole tapahtunut vielä paljon]
Uusivuosi oli harvinaisen mukava. Olin ulkosalla hyvässä seurassa ja näin ekaa kertaa vuosiin paljon raketteja, oli pitkästä aikaa oikea 'uudenvuodenfiilis'.

...Näitä on vieläkin 11.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti