torstai 8. heinäkuuta 2010

Pitkän hiljaisuuden jälkeen

Millainen ihminen ostaa häkkikanalan munia?

Millainen ihminen ostaa israelilaisia appelsiineja?

Olen kirjoittanut kesällä määrällisesti paljon: aloin viimein kunnolla kirjoittaa ikuisuusprojektiani, pitkää fantasiatarinaa ja se taitaa viedä kaikki mehut minusta. Runoja on lomalla syntynyt ehkä kaksi, muita tekstejä muutama. Ja blogiin en ole jaksanut mitään. Kuvittelen aina kirjoittavani ylös pieniä huomioita tosielämästä: 'näin pyöräilijän, joka näytti suuntamerkkiä jalallaan', mutta vaikka jaksaisin kaivaa vihon esiin ja kirjoittaa ylös mitä mielessäni silloin on, ei niistä runoja tai proosaa synny.

Menin kuvataideluokalle, ja ymmärsin ettei se ole minua varten. Entä, jos tajuan ettei matematiikkaakaan ole minulle? Minulle jäisi enää kirjoittaminen. Sisko elätti ja elättää itsensä kuudentoista ikäisestä kirjoittamalla... Mutta en minä oikeasti oikeasti ole lahjakas

Olo on levoton

1 kommentti:

  1. sie oot lahjakas. älä ikinä epäile sitä!

    se joka ei tiedä mitään, mutta tietää ettei tiedä mitään tietää enemmän kuin se joka ei tiedä mitään mutta ei tiedä ettei tiedä mitään.
    enkös mieki oo lahjakas? (varsinkii ku luin ton jostai vanhasta liukumäestä)

    VastaaPoista